Menu
Werelddansfestival Schagen
Nog -71 dagen

Commissies

Het bestuur wordt bij de organisatie en uitvoering ondersteund door diverse commissies. Elk bestuurslid is verantwoordelijk voor zijn eigen commissie en daarnaast voor het geheel.

Binnen het festival zijn de volgende commissies:

  • Commissie Gastgezinnen

Verantwoordelijk: Henny Ligthart

Het doel van ons festival is de uitwisseling tussen verschillende culturen. Een groot onderdeel hiervan komt tot stand door onze buitenlandse gasten te laten logeren bij inwoners uit Schagen en omgeving. Hiervoor hebben we ongeveer 75 gastgezinnen nodig. De commissie gastgezinnen houdt zich bezig met de werving van en informatieverstrekking naar gastgezinnen. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor de gastgezinnen.

  • Commissie Begeleiding

Verantwoordelijk: Clara Hamoen

Wij nodigen elk festival 5 of 6 buitenlandse dansgroepen uit. Dit resulteert in 175 tot 200 buitenlandse gasten. Elke groep voorzien wij van begeleiders welke ervoor zorgen dat de groep zijn weg vindt in Schagen en ze ondersteunt bij het volgen van het programma.

  • Commissie Zaal

Verantwoordelijk:  Michael Pronk

De commissie Zaal regelt alle werkzaamheden omtrent de zaal en de omgeving van de Spartahal, het inrichten van de zaal, het opbouwen van het podium en decor, de toegangscontrole, alle voorkomende werkzaamheden m.b.t. parkeren en alle overige technische klussen.

  • Commissie Catering

Verantwoordelijk: Els Blaauw

Geen voorstelling zonder iets te drinken en daarnaast moeten alle vrijwilligers en deelnemers ook worden voorzien van drinken en eten.

  • Commissie Externe contacten (PR)

Verantwoordelijk: Henk Huijser

 

De commissie PR verzorgt alle zaken rondom de PR, alle externe communicatie, de promotie van ons festival.

  • Commissie Loterij

Verantwoordelijk: Kees Punt en Netty van Laar

Door het organiseren van een loterij tijdens de voorstelling worden extra opbrengsten gegenereerd welke van belang zijn om de toegangsprijs zo laag mogelijk te houden.